ארנולד והאנשים החכמים

 

 

הֶהיינוּ כחולמים? שניים מן האנשים החכמים ביותר באמריקה משליכים את עצמם על צווארו של ארנולד שוורצנגר, מעניקים לו את שירותי הייעוץ שלהם, ומדברים על לִבּה של קליפורניה להפוך אותו למושל. שניהם הופיעו אתמול (20 באוגוסט) בפתיחת הוועידה הכלכלית שאירגן שוורצנגר, כדי להציג תכנית להצלת קליפורניה.

מימין נראה ג’ורג’ שולץ, אולי המדינאי הבולט ביותר של הימין האמריקני בשנות השבעים והשמונים, מי ששימש שר עבודה ושר אוצר בממשל ניקסון ומזכיר המדינה בממשל רייגן (ומי שמילא תפקיד מרכזי בהצלת המשק הישראלי מהתמוטטות באמצע שנות השמונים, וזכה על כך לכינוי ‘אחד מלמ”ד-וי”ו צדיקים’, שֶכּה אֶחיֶה, מידי פעיל יהודי בכיר במפלגה הרפובליקנית).

משמאל נראה ווֹרֶן באפיט, “החוזה מאומאהה” (שבמדינת נֶבּראסקה, מקום מגוריו), המשקיע הנערץ ביותר באמריקה, איש שֶכּל מיהותו היא שֵׂכֶל ישר ותבונה טהורה. הוא אומר, כי הגיע למסקנה שעליית שוורצנגר לכהונת המושל היא הדרך הטובה ביותר להציל לא רק את כלכלת קליפורניה, אלא את כלכלת ארה”ב, מפני שקליפורניה היא מנוע הצמיחה של אמריקה, ו”כשקליפורניה משגשגת, אמריקה משגשגת”.

אם נמשיך את ההיגיון הזה, הנה עליית שוורצנגר חיונית להצלת העולם כולו, מפני שכאשר אמריקה משגשגת, העולם משגשג.

אני מודה שבעיניי תופעת שוורצנגר אינה משעותיה היפות של הדמוקרטיה האמריקנית. אבל אם שני אנשים כל כך חכמים, ששום רווח אישי לא יצמח להם מתמיכתם בשליח הקטלני, מתייצבים לצידו בפומבי בדרגה כזאת של תוקף, אולי השעה הזאת קצת יותר יפה ממה שנטיתי להאמין. (צילום: AP)

 

Comments are closed.