“ארץ שאינה יכולה להגן על רשתות המחשבים שלה אינה צריכה לצאת למלחמה”

ריצ’רד קלרק היה יועץ למלחמה בטירור בממשלי קלינטון ובוש הבן. הוא הקדים להזהיר מפני פגיעתה הרעה של אל קאעידה. אחר כך הוא עמד בראש כוח-משימה מיוחד לבטחון האינטרנט.

היום, יום ב’, הוא השיא את העצה הבאה למנהיגי ארצו: אל תעזו לצאת למלחמה כל זמן שאינכם יכולים להבטיח את רשתות המחשבים של ממשלת ארה”ב. הרבה מן הארצות המועמדות להתקפה אמריקאית עלולות להגיב עליה במכה הרסנית באמצעות האינטרנט, אשר תהרוס רשתות חשמל, רשתות בנקאות ומערכות תחבורה.

הנה דיווח AP, המצטט את קלרק.

ראו-נא בינתיים מה דיגדג אתמול את עורכי העתון ‘גאלף דיילי ניוז’, המופיע בבחריין. העיתון הזה נוקט בדרך כלל עמדה אנטי-איראנית חריפה, בייחוד מאז ההתקוממות השיעית נגד משפחת המלוכה הבחריינית, בתחילת השנה. אבל המטאפורה של אייאטוללה איראני, מחמוד אלאם, העלתה חיוך על שפתיהם של העורכים, ואולי הזכירה להרבה ערבים סונים מדוע הם אינם שונאים את איראן במידה שמשפחת המלוכה הסעודית שונאת אותה.

"ישראל", אמר האייאטוללה, "היא כמו חתול שנדחף לפינה, לא כמו אריה שואג" (שבעה בנובמבר 2011). את מה מזכיר לכם הקול הבא? את עבד א-נאצר בביר גפגפה, מאי 1967, "אני אומר לישראל, 'אהלאן וסהלאן', שרק תבואו"? או את שר הבטחון, יולי 2006, "נסראללה יראה בקרוב מי זה עמיר פרץ?" עוד מעט נדע. או לא.

3 Responses to ““ארץ שאינה יכולה להגן על רשתות המחשבים שלה אינה צריכה לצאת למלחמה””

  1. ori hippo הגיב:

    הכתבה והלינק לניו יורק טימס מעלות נושא שאינו חדש, רק שהיא לא כל כך ברורה וסנציונית ללא בסיס. מערכות הצבא האמריקאי והמימשל הן מערכות סגורות, אין לאינטרנט גישה אליהן, הצבא האמריקאי אפילו משתמש בכבלים תת ימיים נפרדים. גם הבנקים וחברות חשמל משתמשות במערכות שאינן פתוחות לאינטרנט וגם הרבה חברות גדולות. עד כדי כך שעובדים אינם יכולים להגיע למידע ממחשב חוץ למשרד. התקפת האקרים תהיה מיטרד, היא תפגע ברשתות טלפונים ובהתקשרות אזרחים לבנקים ובהעברת מידע למערכות רדיו וטלויזיה, אבל לא יותר ממטרד שלא ישפיע על הפעילות הצבאית.

    כשאנחנו שומעים על אתרי מימשל שנופלים הם אתרי מידע על שרת של חברה חיצונית כפי שארע השבוע לאתר הממשלה הישראלית, השב”כ והמוסד בארץ.

  2. יאיר ק הגיב:

    השער של העיתון הבחרייני הוא עוד תזכורת שבמזרח התיכון, האויב של האויב שלך הוא בד”כ עדיין אויבך. לתשומת לב כל אלו שחושבים על ברית עם ציר סוני-“מתון” (מה שלא פוסל שיתוף פעולה ציני במצבים מסוימים כמובן).

  3. אלכס מהכרמל הגיב:

    ראיתי פעם במו עיני איך חתול שנדחף לפינה מפרק, פשוטו כמשמעו, פרצוף של ערס שניסה להתעלל בו. החתול זינק לו על הפנים ושרט ונשך כמו אחוז אמוק. תוך חמש שניות הערס היה מוטל על הרצפה צורח מכאב, והחתול יושב לו בנחת על העץ הקרוב.

Leave a Reply